miercuri, 4 februarie 2015

Dacă vrei să fii fericit, fii!

De obicei oamenii asociază fericirea cu o viaţă perfectă. Care este reţeta pentru o viaţă perfectă? Există tot felul de reviste, ziare, publicaţii care te îndeamnă să cumperi un stil de viaţă perfect. La televizor, în reclame, presă, politică, mass-media, totul pare să te înveţe cum să ai o viaţă perfectă. Se cere perfecţiunea 24 de ore pe zi timp de …. totdeauna şi niciunde nu am auzit o reţetă constituită din îndemnuri bune. Mi se pare cunoscut să folosesc produsul x, crema y, ţara z şi aşa mai departe. 

Ne spune cineva că nu poţi să ai o viaţă perfectă cu aceste valori? Ne spune cineva că Dumnezeu ne-a făcut perfecţi, dar păcatul ne-a cam furat din perfecţiune? Parcă lumea asta e întoarsă pe dos. Înainte, şi eu încercam acele sfaturi pentru a avea viaţa perfectă. Nu am avut-o şi nici nu o am. Din vina mea, cu siguranţă, însă acum încerc să fiu mulţumitoare de viaţa minunată pe care o am. Cu timpul, am mai deschis ochii şi am aflat că pot totul în Hristos. Chiar şi o viaţă perfectă, dar nu bazată pe lucruri efemere, ci pe valori spirituale, adăugând înţelepciune şi….răbdare. 

Am ajuns la alt cuvânt-cheie: răbdare, ceea ce mulţi dintre noi nu mai ştim ce înseamnă. Oare Biblia ne învaţă că orice lucru El îl face frumos când vrem noi? Un prieten spunea că de multe ori noi stăm în calea răspunsurilor şi avea dreptate. Ne grăbim să vrem răspunsuri pe loc, am urma orice reţetă a fericirii şi a vieţii perfecte care să dea randament atunci, totul vrem instantaneu fără să ne gândim că viaţa noastră s-ar ruina dacă am şti totul dinainte şi lucrurile nu s-ar întâmpla la timpul potrivit. 

În final, nu vreau să fac pe înţeleapta, pentru că şi eu am fost pe punctul de a cădea în cursa „vieţii fără răbdare”, însă înţelepciunea s-a activat şi mi-am reconstruit principii şi o nouă ecuaţie: înţelepciunea duce la răbdare şi răbdarea duce la înţelepciune. Iar acestea, împreună, duc la o viaţă perfectă, totul supra divinitate, care constituie baza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu